Primera Sessió taller IndComp1415

fotosessio1Aquest passat dimecres 5 de novembre hem fet la primera sessió del taller IndComp.

En primer lloc, cadascú ha explicat els dubtes/projectes/experiències previs en avaluació i treball per competències, iniciant-se una conversa de la que extraiem diverses idees força:

  • Alguns aspectes menys competencials es “mengen” tota l’avaluació.
  • Ens costa molt compaginar la llibreta de notes amb una visió competencial, perquè falta espai per a descriure. Alguna cosa es perd en la transició entre l’activitat i la nota.
  • Un alumne es va trencar un braç i en començar a fer exàmens orals, el professor es va adonar que era molt bo en socials: les eines d’avaluació com a obstacle?
  • Algunes competències queden en un llimb indeterminat (aprendre a aprendre, autonomia i iniciativa personal,…).
  • Les competències es troben en les activitats, no en els continguts.
  • En ocasions avaluem aspectes competencials importants (esperit crític, argumentar,…) que no hem ensenyat.
  • Algunes activitat mostren aspectes competencials “avaluables” que no havíem previst en dissenyar-les i descobrim a posteriori, mentre es fan, o un cop ja hem avaluat.
  • Si volem avaluar bé per competències i promoure aprenentatge, ens cal avaluar poques activitats molt a fons i permetent que els alumnes les refacin.

Hem “testat” l’ús del programa IndComp a partir d’una activitat proposada per assistents. En aplicar els índexs competencials, s’inicia una discussió sobre si transformar dades d’un format a un altre pot considerar-se Competència de Tractament de la Informació i Digital. Descobrim també que tot i contenir un aspecte de competència matemàtica, no l’hem tingut en compte en l’avaluació de l’activitat. Comencem a veure que usar l’aplicació acaba provocant reflexions i discussions compartides que van més enllà d’obtenir una nota competencial per als alumnes.

sessio1n2

Per a la propera sessió, els participants ens proposem recollir en l’aplicació Indcomp les qualificacions d’almenys 6 activitats, i els enunciats d’aquestes activitats, per a revisar-ho junts el proper dia. També a introduir per a cada activitat els índexs d’aportacions a competències bàsiques, nivells de procés d’aprenentatge i ítems customitzables.

La propera trobada la farem a:       l’escola Pia de Granollers, edifici de secundària, el 14 de gener a les 17:00h.

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s