Primera Sessió del Taller IndComp2.0 a InsGranollers

A 23 Octubre hem fet a l’Institut de Granollers la primera sessió del taller de tres sessions de formació en avaluació per CCBB.

Tal com es descriu al guió del taller la primera sessió es dedica a explorar les incomoditats dels participants partint de la llibreta de notes per després fer un primer assaig amb el programa IndComp2.0 que hem descarregat per començar a analitzar la pròpia pràctica.

Enguany, el programa té també la seva versió Indcomp2.0ED que permet elaborar butlletins de notes amb informació sobre el nivell d’assoliment de CCBB i es farà servir a l’Institut.

De la conversa, s’han recollit de manera no sistemàtica algunes observacions, que ordenem en preguntes:

Com fer activitats que avaluïn bé? Què avaluem en les nostres activitats?

Les activitats d’avaluació tenen dificultats per recollir altres coses que veiem. I ells no saben expressar el que saben. Es perd molta informació. El que demanem a l’examen sovint no ho hem ensenyat (per exemple, saber explicar). Una possibilitat és distribuir els objectius aprenentatge en diferents preguntes de l’examen. Separar l’examen en dues parts: una part memorística (40%)i una part d’instrumentalització, de si sap fer (60%). Em veig incapaç de distingir si treballo un objectiu o un altre en els exàmens. Pregunto sobre el que hem treballat a classe. Em suposaria molt temps detallar-ho, ho faig de manera inconscient. Una part important de la nota és avaluar el treball. Quan un alumne que en sap molt treu un zero, és un avís de que alguna cosa no va bé.

Com posar nota a cada activitat?

El mateix concepte de qualificar amb un número és incòmode. Faig moltes anotacions amb lletres, fletxes i símbols i finalment acabar sintetitzant “com es pot” amb un número. El neguit d’haver de puntuar s’afegeix a les diferents situacions individuals de cada alumne.Els criteris han de ser immòbils i idèntics per als diferents alumnes? Costa molt posar la nota de lectura en veu alta. De vegades uso 1,2,3 . També a anglès fletxes amunt, mig i avall en oral. Usar lletres en lloc de números. Però els criteris no són explicitats. Si ve algú de fora i veu que aquesta feina és un 5, no ho comprendrà, però només jo sé què hi ha aquí al darrera i quin és el nen. Les activitats penalitzen els alumnes menys “escolaritzats”.Com ho valores quan dones oportunitat de refer una activitat? La primera nota, la segona, la mitjana?En l’examen els criteris de correcció d’una pregunta no tenen perquè ser els mateixos per tots.

Com posar la nota final d’avaluació?

Com relacionar el número final amb l’aprenentatge de l’alumne/a? Molts cops es valoren habilitats que l’alumne ja tenia. Usem les notes com a premi, o com a medi de veure fins a quin punt el producte s’ajusta al que es demana i per a identificar problemes.Algunes notes no arribem a tenir-les perquè moltes coses no les presenten.La nota arriba al final, i no recull anotacions del dia a dia. Ort. Prf. Pnd. (ortografia, paràgrafs, plantejament nus desenllaç). Al final hi ha una columna que recull nota, però no observacions. Falta poder dir d’on surt un nou, un set.

L’ús didàctic de la qualificació i l’avaluació

Obtenir notes sovint ajuda a obtenir un ritme d’estudi. Faig molt sovint proves curtes de 10 min, que corregim. La suma de proves curtes és com un examen sencer. Em funciona bé perquè els obliga a ser continus.Alguns llocs tornes l’examen corregit, però no es posa nota fins que es torna l’examen rectificat. Fer que ells es corregeixin els exàmens. Fer que presentin ben fets els exercicis que no han fet bé.Manquen moments per a poder atendre els alumnes de manera individua

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s