Primera sessió del taller IndComp a INS Marta Mata

El passat dimecres 11 de novembre l’equip docent de 2n d’ESO de l’INS Marta Mata  de Montornès del Vallès vam fer la primera sessió del taller IndComp 2015-16.

Els participants vam portar la nostra llibreta de notes i vam començar la sessió fent una mica de “teràpia” i posant en comú els dubtes, inquietuds i experiències relatives als sistemes de qualificació per competències i a les mateixes CCBB. Vam recollir els comentaris en vídeo i per parelles. Aquí teniu algunes idees que van sorgir i un tastet de captures d’imatge. El vídeo i el debat posterior el publicarem més endavant!

– Dubtes? En tinc molts! No sé avaluar per competències. Penso que no ho faig bé.
– Els profes intuïm quan un alumne és competent però ens costa molt planificar i avaluar. No en sabem perquè tampoc no ens han ensenyat pas a fer-ho.
– No puc treballar les competències en un sistema dividit en matèries.Cada dia fem 6 hores i 6 matèries. Així no es pot pas treballar competencialment
– Moltes de les activitats que treballo a l’aula són poc competencials.
– Cal reservar espais i temps per crear conjuntament activitats competencials.
– Em trobo insegura. No sé si avaluo en funció de les competències que treballo.
– Quan parlem de CCBB em fa por no ser competent perquè penso que he d’abastar moltes coses i  no hi arribo!

Captura de pantalla 2015-11-17 a la(s) 17.42.21

La segona part de la sessió la vam dedicar a obrir el programa IndCompAssignatura, observar-ne les pestanyes, tafanejar les dades que ofereix el programa en forma de gràfics i,  seguint les instruccions de la pàgina 3 del manual d’ús d’IndComp, cadascú va entrar les notes d’una activitat feta a l’aula. Per parelles vam anar desglossant cadascuna d’aquestes activitats introduïdes,  decidint  i establint els índexs competencials.

Alguns comentaris i fils de discussió:

– No sé ben bé què vol dir ser competent en autonomia i iniciativa personal.
– Em costa molt decidir el pes de cada competència.
– Si vols que el treball en equip sigui avaluable, com ho desglossem? De quina competència forma part? Aprendre a aprendre? Social i ciutadana?
– Trobem punts de connexió entre matèries de manera “espontània”
– La major part del temps no sóc conscient de quina competència treballo
– És molt interessant poder veure un gràfic de les competències per alumne. Ens permet personalitzar l’avaluació

Captura de pantalla 2015-11-17 a la(s) 18.01.01

La segona sessió serà el 27 de gener.

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s