Comencem formacions IndComp curs 16-17 a l’INS Marta Mata!

El passat dimecres 16 de novembre vam començar les formacions IndComp a l’Institut Marta Mata.

Enguany en fem dues:

  1. IndComp_1 amb el professorat de l’Equip docent de 1r d’ESO, seguint l’itinerari formatiu inicial.
  2. IndComp_2 amb el professorat de l’Equip docent de 2n d’ESO el qual ja va fer l’itinerari inicial el curs passat i enguany ens proposem crear activitats en col·laboració entre 2-3 matèries i avaluar-les amb l’eina AssessABP

 

Aquí us deixem un tastet de cada sessió…

INDCOMP_1

Us compartim la presentació de la sessió inicial amb l’Equip docent de 1r i algunes de les reflexions sorgides. Vam ser una conversa molt interessant, amb idees i preguntes potents que esperem poder contestar plegats en aquest viatge formatiu que hem començat!

Què et ve al cap quan penses en “Competències bàsiques”?

  • El crit de Munch. “Déu meu, què és això? Quina feinada!”
  • És un tema del qual se’n parla molt però que encara no tenim ben resolt. De totes maneres, estem en el camí…
  • Feina incompleta. Em sembla una manera atractiva de treballar però considero que la tensió amb la feina de matèria no em permet desenvolupar-les completament.
  • Habilitats necessàries de la vida que s’haurien d’adquirir en cada etapa de l’ensenyament.
  • Una manera d’aprendre i treballar diferent
  • Penso que les CB valoren coneixements diferents al currículum
  • Semblen un afegit a la nostra tasca
  • Mandra de pensar “Ara ho he de fer així?”
  • Funcionalitat dels aprenentatges
  • Canvi de mentalitat didàctica
  • Idea bona però poc significativa pels alumnes
  • Molts anys treballant-les i molts dubtes sobre què són i com aplicar-les a l’aula
  • Allò que els alumnes han de saber per conviure, per viure i per entendre’s amb la gent i l’entorn que els envolta
  • Eines que ens fan ser persones
  • El que hi ha darrera de totes les matèries
  • Capacitat de donar respostes autònomes davant un problema
  • Coneixements transversals que moltes vegades treballem de forma inconscient
  • Por!

Explica un dubte/experiència/inquietud en relació a les competències bàsiques

  • Com avaluar-les? Es necessari un registre numèric o potser les competències no encaixen dins una nota?
  • Podriem fer servir un registre més vivencial per avaluar-les? Ex: competència artística, gaudir de l’art, experimentar amb l’art: Cal que tingui un número de nota?
  • Des de Llengua, com puc treballar altres competències malgrat que la lingüística sigui innata en la matèria? Més creativitat? Menys subjectivitat? Millora? (abans/després).
  • Recollir evidències = tenir temps
  • Com avaluar competències? Sí es poden treballar a l’aula, però trobo difícil la seva avaluació.
  • Aquestes habilitats necessàries que s’haurien d’adquirir en cada etapa de l’ensenyament…com les afegim al dia a dia? Llistat de CB desglossades per matèria i nivell? Com les definim i concretem perquè tothom les treballi? Com les avaluem? Les hem d’avaluar amb una nota numèrica les competències? Totes les competències s’han d’avaluar des de totes les matèries?
  • Treballar per projectes i fer grups, millora l’avaluació per competències?
  • Com poder reflectir les CB en l’avaluació de manera objectiva?
  • Sentir la satisfacció que el que fas realment aporta aprenentatge als alumnes
  • És molt difícil prendre consciència de com avaluar-les
  • Tinc la sensació que, com sovint s’avalua de manera subjetiva, sembla com si fossin menys “importants” que les matèries en sí
  • No sé com avaluar les competències
  • Una activitat ha de treballar moltes competències?
  • Com podem canviar el xip els profes a l’hora de preparar i dissenyar activitats d’aprenentatge amb més sentit?
  • No saber quines competències estem treballant, encara que les estem treballant.
  • No tinc clar com identificar les competèncie que treballo i menys encara, com avaluar-les

 

INDCOMP_2

Presentació

La  proposta d’enguany és que preparem activitats entre 2-3 matèries, les fem i les avaluem amb l’eina IndComp ABP.

Un exemple d’aquest tipus d’activitat és el Congreso de Medicamentos del curs passat. Una activitat que va connectar llengua castellana (texto instructivo 2-3 sessions), mates (volum de l’ortoedre 1-2 sessions) i ViP(disseny d’una caixa2-3 sessions) Projecte petit, sostenible, entre 3 matèries. Curt però significatiu!

Anuncis

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s